De flesta tillväxtföretag har en idé om vad de vill att deras varumärke ska stå för. En del tar också fram omfattande varumärkesplattformar. Men endast ett fåtal har KPI:er (key performance indicators) som gör att de kan följa upp att de gör framsteg på sina viktigaste varumärkeslöften.
Att konsekvent jobba med genomarbetade KPI:er för varumärkeslöften är en konkurrensfaktor som vi återkommande ser i de marknadsledande tillväxtföretagen.
Aktiviteter
Sätt upp punkten "Varumärkeslöfte – KPI:er" vid nästa ledningsgruppsmöte eller styrelsemöte och ha en kreativ diskussion kring följande två frågor:
1.Vilka är våra tre viktigaste löften som vi strategiskt vill att kunderna associerar till vårt varumärke och som särskiljer oss från konkurrensen?
2.Hur ska vi mäta att vi ständigt förbättras på dessa varumärkeslöften så att vi vet att vi gör rätt aktiviteter?
Om du vill veta mer om att jobba systematiskt med din tillväxt kolla upp nästa programstart av ScaleUp Academy här eller anmäl dig kostnadsfritt till vårt webbinarium "Så ökar till tillväxttakten med struktur" den 12 oktober här.